FRITIDEN I MITT LIV

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

gåtor

Av amanda - 14 januari 2012 23:15

GÅTOR

1. Far och son åkte spårvagn i Moskva. Pojken frågade: - Hur brett är Röda Torget? - Ungefär 600 meter, svarade pappan. - Och hur lång är Gorkijgatan? - Cirka sex kilometer. - Men hur lång är Sovjetregeringen? - Det är en korkat ställd fråga som inte går att svara på, sa pappan irriterat. Mitt emot dem i spårvagnen satt en gammal man. Han tittade försiktigt omkring sig och viskade sedan till pojken: - Jo, det finns ett svar på den frågan. Jag är en och åttio. Och regeringen måste vara en och sextio eftersom den står mig ända hit upp, sa han och pekade på halsen...



3. Dum och Ingen skulle gå och bada. Och då ramlar Ingen i vattnet och Dum ringer polisen. Dum:

- Ingen har ramlat i vattnet Polisen:

- Vad bra att ingen har ramlat i vattnet. Dum:

- Men Ingen har ramlat i vattnet Polisen:

- Men det är väl bra att ingen har ramlat i vattnet? Dum:

- Men kan ni hjälpa mig Ingen har ju ramlat i vattnet. Polisen:

- Är du dum eller? Dum:

- ja...


4. Lille Fritz och hans farmor gick ute på stan, de skulle handla mat. Helt plötsligt hittade lille Fritz godis som låg på marken, och frågade:

- Farmor,.. får jag plocka upp det där och smaka? Då svarade farmor:

- Nej nej, min lille gosse man, får inte plocka upp saker som ligger på marken... Efter ännu en bit hittade lille Fritz mera godis på marken, så då frågade han igen:

- Farmor.. får jag plocka upp det där då?

- Nej lille gosse, man får inte plocka upp saker som ligger på marken... Efter de gått ännu en bit halkade plötsligt farmorn på ett bananskal, och skrek:

- HJÄLP MIG HJÄLP MIG... Men då sa lille Fritz:

- Nej farmor, man får inte plocka upp saker som ligger på marken...


5. Lille Frank satt med sin pappa och såg en film om indianer. Och så frågade han varför indianerna målade sig i ansiktet. Då sa pappan:

- För att det gör de alltid när de ska ut i krig. Lite senare såg Frank sin mamma sminka sig i badrummet. Då sprang han till sin pappa och skrek:

- Pappa, pappa kom fort, mamma är på krigsstigen...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda - 3 april 2014 08:57

hjälp!!!!!! Jag vill inte ha svenska.   

Av amanda - 3 april 2014 08:57

hjälp!!!!!! Jag vill inte ha svenska.   

hej

Av amanda - 15 november 2013 22:18

Hej ni har säkert sätt att jag har en ny blogg    som jag kommer att fortsätta att skriva på   men det betyder inte att jag inte fortsätter   att blogga här!   jag har massor jobb att gö med skolan och   vardagen och helgen men de...

:)

Av amanda - 14 oktober 2013 21:10

Idag har jag kollat på en kille jag gillar på skolan och jag älskar honom men min BFF gillar honom med så jag vet inte om jag vill såra hennes känslor. Jag har haft konditons träning på skolan och har gjort 100 situps och orkar inte typ stå nu, ef...

Av amanda - 14 oktober 2013 20:45

  smink är som ett botemedel för tjejer. :) alla tjejer utom några då vill ha smink för att dölja saker tex. hudfärg, finnar, ljusa ögonbryn eller några vill ha maskara för att deras ögon ska synas    Nästan alla tjejer måste ha smik för man blir sn...


tjaooh amanda här är 13 år och älskar att träna och ha kul på min blogg tjaoo :D love ya ♥

amanda

tjaoo amanda här jag är en helt vanlig tjej som har en helt vanlig blogg alla kan hantera bloggar inte bara jag. här är en bild på mig när jag va liten :D

 

 

 så såg jag ut :D 

snygg va  hahaha 

jag älskar att dansa och vara med mina coola kompisar.

vi har jätte kul ihop :D 

    jag vill vara populär  

Fråga mig

1 besvarad fråga
HAR NI FACEBOOK !!! ;D :D
 JA
 NEJ
 VILL INTE HA
 KOMMER FÅ

  rolig ta musen på bilden så titta vad som händer!-.-<3   

Sök i bloggen

besökstatestik

muspekare

Cute Pink Kaoani

karrjj



Ovido - Quiz & Flashcards